Avio karte Podgorica Varšava, Ponosna prestonica na Visli

PONOSNA PRESTONICA NA VISLI

AVIO KARTA PODGORICA – VARŠAVA

Kada se ribar Vars zaljubio se u morsku sirenu Savu koja je do obale Visle stigla plivajući od Baltičkog mora, u slavu te ljubavi, ovaj odvažni čovek je podigao grad u kojem su njih dvoje živeli… I tko nastade Varšava. Vaše putovanje u Varšavu je najbolje da planirate avionom, a avio karta Beograd- Varšava može da se nađe po vrlo povoljnoj ceni.

Prema istorijskim podacima Varšava je nastala krajem XIII veka, kada je snovan gradić Mazovijskih vojvoda. Bogata i burna istorija Varšave obeležena je periodima slave i raskoši koju su joj doneli vladari Zigmund Stari, Zigmund Treći, Jan Treći i Stanislav Ponijatovski, ali i mračnim danima ratnih razaranja i stradanja, od opsade Šveđana u XVII veku, preko ruskih i austrijskih osvajanja, do tragedija koje su je zadesile tokom Prvog i Drugog svetskog rata. Uprkos burnoj prošlosti, Varšava je, kao feniks iz pepela, izrasla u svetsku metropolu, lepša, bleštavija, modernija nego što je bila. Istovremeno, zahvaljujući nadljudskim naporima njenih stanovnika, u potpunosti je obnovljen njen najstariji deo, srednjovekovni Stari grad koji je tokom Drugog svetskog rata sravnjen sa zemljom.

PUTOVANJE U VARŠAVU

Iako su neki gradovi bili srećni da dočekaju nacističku okupaciju, lokalni stanovnici u Varšavi nisu delili njihov stav. Pobuna koja se desila 1944. postala je i najslavnija i najtragičnija epizoda u istoriji grada. Osuđen na propast od samog početka, Varšavski ustanak razbesno je Hitlera, a njegova odmazda se pokazala brzom i brutalnom. Varšavu je trebalo izbrisati sa lica zemlje, a Hitlerovi saradnici su se pokazali dostojnim poverenja “svog firera”, iskaljujući svoj bes i odmazdu na stanovništvu grada. Dok su tenkovi Crvene armije stojeći stacionirani preko Visle gledali u njenom pravcu, ne preduzimajući ništa, nacisti su se uputili na razbijanje zapadne Varšave do neprepoznatljivosti. Sve što se smatralo kulturnom važnošću je bilo razrušeno, a čitave oblasti su zapaljene. Do trenutka kada je došlo do “oslobođenja”, preko 90% grada je bilo totalno razrušeno. “Video sam mnoge gradove uništene, ali nigde nisam bio suočen sa takvim uništenjem”, komentarisao je Dvajt Ajzenhauer kada je posetio Varšavu. Ali, grad je ponovo uzdignut zahvaljujući duhu duhu poljskog naroda.

Nigde više se nije video bes nacističke osvete nego u Starom gradu, odakle će većina turista odlučiti da započnu svoju turu po Varšavi. Korišćenjem slika i fotografija kao arhitektonskog plana Stari grad je pažljivo obnovljen, a rekonstrukcija istorijskog centra završena je tek krajem 1962. godine. Uključivanje područja na UNESCO-ov spisak svetske baštine govori o nagradi za uloženi napor, a ništa nije upečatljivije od šarenih, neobičastih kuća koje okružuju Stari trg (Rynek Starego Miasta).

Istorijski centar je takođe dom mnogih crkava, uključujući i upečatljivu katedralu sv. Ivana, čije detalje čine brojni gotički likovni radovi, kao i grobnice vitezova, regenata i eminentnih građana.

Obeležje ulaska u Stari grad je Kraljevski dvorac. Poseta ovoj impozantnoj građevini će vas odvesti kroz kraljevske apartmane i kabinete, ukrašene slikama poznatih poljskih umetnika. Iako ćete naći dosta fotografskih mogućnosti  i među kaldrmisanim uličicama, sačuvajte nekoliko snimaka za platformu na vrhu crkve Svete Ane. Da biste se bolje upoznali sa istorijom grada, obiđite Muzej varšavskog ustanka Opremljen interaktivnim displejima, fotografijama, video snimcima i raznim eksponatima, ovaj muzej će Vas sigurno impresionirati i objasniti zašto je Varšava daleko od arhitektonskog bisera kakav je nekada bila.

Iako su nacisti srušili jevrejski geto nakon herojskog ustanka 1943. godine, još uvek postoje tragovi jevrejske prošlosti Varšave, uključujući i ostatak komada zida Geta (ulica Sienna 55), spomenik na kojem je jednom stajala utovarna rampa za Treblinku, kao i jedno od najvećih jevrejskih grobalja u Evropi.

Međutim, građevina koji simboliše grad je Palata kulture i nauke. Ovu najveću i najvišu zgradu u Poljskoj je Staljin  naručio kao “poklon od sovjetskog naroda”. Zgrada je završena 1955. godine, a zaizgradnju je iskorišćeno oko 40 miliona cigala. Krunska slava strukture je platforma za gledanje na 30. spratu. Iako je to najočigledniji, to nije jedini primer soc – realističkog stila, što ipak ne utiče na lepotu Varšave.

AVIO KARTA PODGORICA – VARŠAVA

Avio karta Podgorica – Varšava može da se kupi već po ceni od oko 120 eura. Cena ove avio karte Beograd – Varšava ne uključuje prtljag. Avio karta Podgorica – Varšava može da se uzme i sa uslugom direktnog leta (bez presedanja), a ovakvu vrstu karata nude LOT i Airserbia svaki dan, po ceni od oko 135 eura. Avio karta Podgorica – Varšava je na raspolaganju svih sedam dana u nedelji. Ukoliko samostalno pretražujete ponude, oznaka aerodroma je WAW, a Varšava se piše: Warshaw.

Međunarodni aerodrom Varšava koji se još zove i Šopen, na poljskom Chopin je matični i glavni aerodrom poljske aviokompanije LOT. Putnicima iz naše zemlje ovaj aerodrom najčešće predstavlja tranzit ako lete sa LOT-om u pravcu Severne Amerike. Aerodrom ima dva terminala, Južni i Severni. Prilikom dolaska na aerodrom, uzmite na turističkom info pultu mapu grada, jer će vam pomoći da se bolje snađete u gradu. Odmah na izlazu sa aerodroma, nakon što pređete dva pešačka prelaza, nalazi se autobuska stanica. Autobus broj 175 vozi prema centru grada, do kojeg imate oko 15-ak stanica. Aerodrom Šopen povezan i železničkom linijom sa centrom Varšave, a prevoz organizuju dve kompanije.

Uživajte u šetnji Starim gradom Varšave!